Svět plný her a dobrodružství
Svět Hexalonu je tvořen hexovou mapou. Jeden region obsahuje středový hex s názvem regionu a kolem něj šest hexů lokalit. Družina složená ze všech členů klubu putuje každý kluk po jedné lokalitě. Během klubu „prozkoumává“ danou lokalitu pomocí her a dalších aktivit. Na konci klubu jeden z členů určí, kam se půjde dál. Buď na jinou lokalitu stejného regionu, nebo, pokud již má družina za sebou turnaj v dané lokalitě, do jiného regionu, který je již na mapě odkryt nebo se odkryje právě v tento okamžik.
Pravidla a vybavení
- ZDE se můžete podívat na pravidla Hexalonu, kde se dozvíte vše o tomto RPG systému.
- ZDE se můžete podívat na lexikon karet Hexalonu, který zobrazuje všechny známé karty vybavení a upřesňuje jejich použití.
- ZDE se můžete podívat na seznam většiny klubových aktivit, za které lze získat XP.
- ZDE se můžete podívat na tabulku úrovní a hodnoty XP pro jejich dosažení.
Známé postavy Hexalonu:
Cestovatelé Hexalon dobře znají
a proto se dokáží vybavit podle toho, do jaké lokality se zrovna chystají. Níže je uveden seznam lokalit a vybavení, které je pro vstup do nich vhodné.
- Hory – šála
- Jezera a moře – něco nafukovacího (kruh, křidélka a podobně)
- Lesy – plyšák
- Mokřady – igelitové nebo gumové doplňky oblečení
- Pláně – provaz či šňůra se zátěží
- Poušť – sluneční brýle
Obyvatelé Hexalonu si mohou přijít k pěkné várce XP a zlaťáků hned několika aktivitami.
Zde mají k dispozici seznam aktivit, jejich ocenění a případné potřebné dokumenty.
- Recenze – za veřejnou recenzi hry lze získat 25 XP. Formulář zde k dispozici.
- TOP 5 – zamyslet se veřejně nad svými TOP pěti hrami přinese 5 zlaťáků.
- Mých TOP 5 2021 – kterých pět her vydaných v Čechách v roce 2021 vás při hraní zaujalo nejvíc? A proč? Doporučte je ostatním a vydělejte si tak 5 zlaťáků.
- Doporučuji – doporučit zajímavé hry ostatním vynese 5 zlaťáků. Formulář zde k dispozici.
- Zimní zlaťákování – za šikovný nápad jak rozšířit Hexalon lze získat pěknou sumičku zlaťáků. Elektronický formulář zde k dispozici.
Všechny výše uvedené aktivity můžete sledovat na facebooku klubu.
Pokud se rozhoduješ, jakou rasu a povolání si pro výpravy do Hexalonu vybrat, zde jsou informace právě pro tebe.
Rasy:
- Elf – Pokud elf zkusí použít dovednost svého povolání, mohou ihned i ostatní elfové zkusit použít dovednost svého povolání.
- Hobit – Dokáže při obchodování s běžným vybavením u obchodníka ušetřit či vydělat o jeden zlaťák více.
- Trpaslík – Při dobrodružné výpravě získá o dva zlaťáky více.
- Skřet – Na začátku klubu tajně určí hráče, který na konci klubu přijde o 20xp získaných na tomto klubu. Pokud je postava cílem více skřetů, jejich efekty se vyruší.
- Gnóm – Když někdo jiný použije efekt svého běžného vybavení, může gnóm ihned využít stejný efekt použitím jakékoliv své karty běžného vybavení o ceně minimálně stejné, jako je cena karty s původním efektem.
Povolání:
- Válečník – Každý hráč, účastnící se této konkrétní hry, mu musí zaplatit jeden zlaťák, pokud má.
- Čaroděj – Může si od jednoho z ostatních hráčů náhodně vytáhnout jednu z jeho karet běžného vybavení.
- Stopař – Získá jednu stopu. Stopy může následně používat jako zlaťáky, XP nebo s nimi platit obranu proti efektům jiných povolání, pokud je jejich cílem. V poměru 1:1. Obranu musí zaplatit, pokud se chce bránit, jakmile je určen jako cíl.
- Dobrodruh – Najde v lokalitě, kde hru vyhrál, jedno běžné vybavení. Náhodně taženou kartu z balíčku běžného dostupného vybavení.
- Věštec – Za 2 zlatý může využít schopnost jakéhokoliv povolání ve hře.
Útoky z temnot
V Hexalonu je něco špatně. Poslední dobou se množí útoky na obyvatele království a nikdo neví, kdo přesně za tím stojí. Hrdinové mají za úkol najít dostatek stop, aby odhalili pachatele a na konci školního roku se s ním úspěšně vypořádali.
Zde se můžete podívat, jakým způsobem se dají stopy nalézt.
- Návštěva akce pořádané klubem (mimo pravidelné schůzky v klubovně)
- Vítězství v kooperativní hře
- Získání titulu Znalec v některém z testů
- Prodej deseti karet běžného vybavení obchodníkovi
- Nalezení a vyslechnutí svědka – QR kód v terénu